De Sint had een plan

Afbeeldingsresultaat voor huis van sinterklaas in spanje

 "Als we de kinderen eens tot bij mij lieten komen?"
Sinterklaas nam een vers gebakken speculaasje van het gouden schaaltje.
Conchita nipte aan haar koffie. Ze keek voor zich uit en staarde in het niets.
 "Wat zou het toch heerlijk zijn om heel het jaar rond in Spanje te blijven.
Dan hoef ik 's nachts niet meer op daken in die ijzige kou. Ik zie het al helemaal voor me. 's Avonds, als alle kindertjes naar huis zijn, genieten we met z'n allen van jouw verrukkelijke gerechten.
Wat denk je van mijn plan, Conchita?"
Nog steeds keek ze in het niets. Ja,Ja ! Ze had de vraag wel gehoord!
December, de maand dat iedereen van huis was, betekende voor haar vakantie.

Er viel een ongemakkelijke stilte tot Conchita besloot haar kopje neer te zetten. Ze veegde enkele kruimels van het tafelkleedje en zuchtte diep.
 "Weet je nog, de man die ook het plan had om de kinderen tot zich te laten komen?
Wat er met hem is gebeurd?"
 "Niet echt neen. Kan ik mij niet meer zo herinneren."
Conchita keek de goed heilig man streng aan.
 "Ze hebben hem aan het kruis genageld."

Reacties

Populaire posts