Honderd met humor


Mr. Janssen is honderd geworden in het voorjaar  . Elke maand maakt hij een hele studie van zijn rekening en noteert in kleine potloodtekst zijn bedenkingen naast elk gefactureerd item. Zelfs ik moet mijn bril gebruiken om dit schrift te kunnen lezen.

Dan komt hij bij me op kantoor en bespreekt hij wel een half uur lang al zijn bedenkingen. 
Mr. Jansen is voor mij helemaal het toonbeeld van optimisme. Het praatje voor en na zijn rekenkundige uiteenzetting is van onschatbare waarde!

Voor het eerst zie ik hem met een rollator en vandaag is het voor hem dé dag dat iedereen het mag weten.
"Je weet het misschien nog niet", zegt mr. Janssen laconiek, maar sinds kort hoor ik bij de derde leeftijd. Ik heb me een rollator aangeschaft en ik moet zeggen dat dit toch wel steun bij het stappen geeft." 
Als hij mijn kantoor verlaat merk ik op dat deze loophulp nog helemaal nieuw is.
"Als je ouder wordt, heb je dit nodig hoor! Je weet wel, ik hoor nu bij de derde leeftijd!" Hij knipoogt met een lach naar me. 

Eerder de vierde leeftijd, bedenk ik nog even... .





Reacties

Populaire posts