Interview met de dingenvinder

Afbeeldingsresultaat voor pippi is dingenzoeker
Ik heb al heel veel verschillende dingen gevonden, grote, piepkleine en hele rare. Er waren er zelfs bij zonder naam. Hoe je ze kan vinden? Een kluts die je kwijt bent? Gewoon niet meer zoeken en plots ligt ze voor het oprapen. Dat bedoel ik met zo'n dingen zonder naam.
Het liefst ga ik op zoek naar dingen die ideeën heten . In plaats van ideeën vind ik ididingen heel wat cooler klinken.

Overal kom je ze tegen. Ik vind ze op weg naar huis of tijdens het eten. Ik zie ze verschijnen vlak voor ik in slaap viel. Soms zijn ze moeilijk te vangen, vooral de lumineuze ididingen. Ze duiken op net voor het inslapen en vliegen altijd direct weer weg.
Er zijn ididingen die me blij maken. Die laat ik meestal liggen. Waarom ze me blij maken? Ik zou het niet weten. Misschien moet ik ze toch maar eens meenemen.
Heel af en toe ga ik op zoek naar ididingen voor mijn beste vriend. Hij word er dan blij van en soms ook rijk.

In een boze bui vind ik kwaadaardige ididingen. Ze kunnen echt gevaarlijk zijn! Soms zijn ze zo gemeen dat je ze wel moet vangen in een pot met zure pruimen. Soms zien ze er lief uit maar zijn ze sluw en venijnig. Ik heb zo’n ididing ooit eens in mijn hoofd geplant. Er verschenen twee rode bobbels op mijn kop. Een hele week had ik schele hoofdpijn. Als ik ooit nog sluwe ididingen vind, gaan ze direct in de put achter de garage. Zo'n put die iedereen wel ergens heeft en waar je alle ididingen dumpt die je wil vergeten zoals     , ididingen die      , je weet wel      .
ik kan me er geen meer herinneren.

Het liefst vind ik droom-ididingen. Ze zijn enorm leuk, maken je wereld bijzonder mooi en geven je altijd kriebels in je buik. Droom-ididingen kan je alleen vinden als je een roze bril draagt. Die bril kan je niet zomaar overal kopen. Je vindt hem in het speelgoedwinkeltje van het meisje Alice en enkel als je heel echt met haar speelt, kan je er eentje krijgen. Ik heb er superhard voor moeten winkelen. Niet snel snel, maar 'k heb wel duizend keer gekocht in haar winkeltje. Poppenkleertjes, speelgoedautootjes en zelfs vuile sokjes. 'Tien voor acht' Euro mocht ik er voor betalen. De roze bril heb ik er gratis bijgekregen. 
Speciaal voor dit interview heb ik hem opgezet, mijn roze bril!

Wel kijk eens hier!
Gevonden!
Een droom-ididing!
Zoals ik het kan zien gaat het over... 
een interview met de dingenvinder!

Reacties

Populaire posts